Tips voor taal- en beeldgebruik bij techniekpromotie
Drie tips van Sarah Gagestein
Taalstrateeg Sarah Gagestein deed het onderzoek ‘Framing: de impact van taal bij techniekpromotie.’ Framingonderzoek kan helpen om de onderliggende, veelal meer onbewuste verhalen op te halen die een rol spelen in de beeldvorming van de technische sector. Via de juiste frames kunnen jongeren een toekomst in techniek gemakkelijker op zichzelf betrekken. Door strategisch te framen wordt communicatie aantrekkelijker, duidelijker en effectiever. Sarah laat zien hoe je framing kunt inzetten voor je onderwijsinstelling of bedrijf. Hier alvast een paar tips. Het uiteindelijk doel? Meer jongeren in de techniek natuurlijk!
Drie tips van Rutger van den Berg
Rutger van den Berg van jongerencommunicatiebureau Youngworks onderzocht het beeldgebruik en de beeldinterpretatie van jongeren. Beelden bieden een enorme kans om jongeren te raken met- en enthousiasmeren voor- de wereld van techniek. Maar dat is niet makkelijk. Hoe grijp je de aandacht van jongeren in hun met beeld overladen leefwereld? En hoe zorg je dat jouw beeld wel de juiste, aantrekkelijke boodschap over techniek communiceert? In deze video deelt hij alvast een paar van zijn inzichten.